sobota, 18 lutego 2012

Tarta z serem pleśniowym boczkiem i porami

Wczorajszego wieczoru strasznie nabrałem ochoty na coś nowego, a że zostałem zaproszony na miły wieczór w gronie przyjaciół chciałem ich czymś miłym zaskoczyć. Kombinowałem, szukałem, myślałem, główkowałem i wymyśliłem następną wersje znanej potrawy. Danie proste, smaczne i ale za to bardzo efektowne.


Do tarty potrzebujemy:
gotowe ciasto francuskie (około 25 dag)
20 dag chudego wędzonego boczku
1 por
oliwa do smażenia
2 jajka
200 ml śmietany ukwaszonej
15 dag sera z szarą (niebieską) pleśnią- np. Roguefort, Gorgonzola, polski Lazur...
5 dag sera pleśnioweg typu cammember 
5 dag tartego ostrego sera żółtego


Czas przygotowania - 15 minut, czas pieczenia 40 minut,  otrzymujemy 4 porcje.


1. Z płata ciasta francuskiego odkrawam 5 pasków szerokości 1 cm, 2 jajka rozbijam i delikatnie smaruję brzeg oraz środek ciasta masą jajeczną, układam na posmarowane miejsca paski ciasta - zabezpieczy to nasz farsz w trakcie pieczenia przed wypłynięciem. Ciasto cały czas zostawiam na papierze w którym było zawinięte. Piekarnik nagrzewam do temperatury 200 st. C. Ciasto przekładamy na blachę do pieczenia, na wierzchu układamy papier do pieczenia i całość obciążamy (fasolą, grochem, ryżem) - co zabezpieczy nam ciasto przed wyrośnięciem i tak piekę przez 15 minut. Po tym czasie zdejmuję obciążenie i podpiekam jeszcze ciasto do uzyskania jasno złotego koloru (kolejne 5 minut). 


2. W czasie gdy ciasto się piecze boczek kroję w drobną kostkę i podsmażam na patelni, po kilku minutach dodaję pokrojonego w dość duże kawałki pora. Całość smażę około 5 minut.

3.  Rozbełtane jajka łączę ze śmietaną, dodaję sól i pieprz. Ser pleśniowy kroję na małe kawałki.


4. Na podpieczone ciasto wykładam boczek z porem, układam ser pleśniowy, zalewam całość masą jajeczną, posypuję tartym serem i piekę jeszcze przez 20 minut.

SMACZNEGO!!!








1 komentarz:

bucek pisze...

Takie tarty to świetny pomysł na szybki, sycący obiad. Niemal zawsze mam zachomikowane w lodówce ciasto francuskie!