wtorek, 28 lutego 2012

Grilowana papryka nadziewana

Do tej szybkiej i bardzo smacznej przekąski potrzebny nam będzie słoik grillowanej papryki bez skóry, kupując ją musimy zwrócić uwagę na jej wielkość. Niektóre firmy pakują w słoik 4-5 papryk i wtedy musimy je kroić a inne używają małych papryk strączkowych i w słoiku 300 gr potrafią zapakować 15 - 20 papryk ( taką firmą jest między innymi Peruwiańska "Diamir" - produkt dostępny w Polsce)

Składniki:
słoik grillowanej czerwonej papryki
200 gr. sera feta 

sos: 
2 łyżki octu winnego (lub sok z cytryny)
6 łyżek oliwy
2 posiekane ząbki czosnku 
sól, pieprz, 
łyżka musztardy z ziarnami gorczycy lub 2 łyżki oliwy bazyliowej
ewentualnie koperek siekany lub ziele bazylii

1. Odcedzoną paprykę nadziewam serem feta pokrojonym w kawałki, jeżeli mam dużą paprykę dzielę ją na 3 - 4 części i ser zawijam papryką, jeżeli mam papryki małe to ser wkładam do środka (ja staram się kroić fetę w kawałki 1 X 1 X 2 cm). 
   Paprykę układam w naczyniu, w którym będę ją podawał.

 2. Do szklanki dodaje składniki na sos, tym razem była to:
     oliwa z oliwek, oliwa bazyliowa, czosnek siekany, sok z cytryny, sól i pieprz. Całość mieszam do 
     uzyskania  gęstego sosu, a następnie zalewam przygotowane papryczki.



SMACZNEGO!!!






1 komentarz:

TB Marcin pisze...

dziwny zbieg okoliczności, bo ja dziś zrobiłem zupę z papryki grillowanej