piątek, 3 lutego 2012

Szarpańce z kurczaka

Bardzo smaczne danie, szybkie do przygotowania, ulubione przez dzieci i trochę starszych osobników.
Można podawać z ziemniakami lub frytkami jako zasadnicze danie, bądź też jako przystawkę. Danie to robi  moja żona  jak mają nas odwiedzić jakieś "małe" dzieci...

                   ( tym razem nie jest to ani receptura ani wykonanie moje - ale chyba wybaczycie mi to?)

Do szarpańców potrzebujemy:

2 piersi z kurczaka (około 40 dag)
30 dag pieczarek
20 dag sera żółtego
2 jajka
sól, pieprz, olej do smażenia

czas przygotowania - 30 minut, porcji - 6.

1. Pieczarki pokrojone w plasterki szybko i intensywnie na dużym ogniu przesmażamy. Po usmażeniu studzimy.

2. Pierś z kurczaka kroimy w cienkie paski, w misce łączymy z pieczarkami, tartym żółtym serem na tarce o dużych oczkach, jajkami oraz solą i pieprzem do smaku.

3. Kurczaka smażymy na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju roślinnego wykładając masę za pomocą dużej łyżki formując placki wielkości około 6 cm. Kurczaka smażymy z obu stron na złoty kolor.


SMACZNEGO !!!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Tagliatelle z kurczakiem w sosie serowy zrobiła dzisiaj na obiad. Rodzina zachwycona, ja jeszcze bardziej bo proste i szybko. Mam nadzieję że panna cotta bratu smakowała:) Pozdrawiam i obserwuję dalej
Sąsiadka

brat pisze...

smakowala ;)