czwartek, 2 sierpnia 2012

Placuszki z cukinni

Ostatnio strasznie zaniedbałem ten kącik, na początek MasterChef - (niestety nie zakwalifikowałem się ku rozpaczy pewnych osób...). Potem był urlop, powrót do pracy itd. Ale powróciłem i jestem, więc do dzieła.
Dziś


Placuszki z cukinii


Ciasto:
  • 1 duża cukinia (około 50 dag)
  • 1 jajko
  • 1 szklanka tartej bułki
  • 10 dag tartego sera żółtego
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 dużego pęczka ziół mieszanych (ja dałem szczypiorek, bazylię, szałwię, estragon, zieloną pietruszkę)
Sos:
  • 2 ząbki czosnku
  • 200g jogurtu naturalnego
  • sól 
  • 2 łyżki siekanego koperku. 


  • oliwa lub olej roślinny do smażenia.


1. Umytą cukinie starłem ze skórą na grubej tarce. Posoliłem i odstawiłem na sitku na 15-20 minut, aż puści sok. 

2. Z jogurtu, posiekanego czosnku, koperku robię pyszny sos, soląc go do smaku. Odstawiam do przegryzienia na parę minut.

3. Cukinię odciskam (wyciskając sok w rękach), dodaje starty ser żółty, posiekane zioła oraz jajko. Masę dokładnie mieszam. 

4. Ciasto nakładać łyżką na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju, smażyć na złocisty kolor lekko je rumieniąc (Ja swoje placki formowałem ręcznie, u mnie ciasto było konsystencji ciasta drożdżowego na placki).

5. Placki podawać polane sosem. Do dekoracji użyłem smażonych w oliwie liści szałwii - smaczne i ciekawe.

SMACZNEGO!!!

1 komentarz:

Elinka pisze...

Brzmi smakowicie!!! Dobrze, ze sie nie poddales tylko 'dzialasz' dalej:)