czwartek, 2 sierpnia 2012

Tatar z wołowiny z suszonymi pomidorami

Wiele osób uwielbia tatara z wołowiny, był jest i zapewne będzie obecny w wielu formach, dziś moja propozycja na:

Tatar wołowy siekany z suszonymi pomidorami i kaparami.

 Składniki na 1 porcję:

1. 100 gr mięsa wołowego (polędwica, ligawa ewentualnie udziec)
2. Oliwa z oliwek
3. Żółtko
4. Posiekana cebulka
5. Posikane 3 kawałki suszonego pomidora z oliwy
6. Łyżeczka posiekanych kaparów
7. Pieprz świeżo tłuczony i  sól do smaku.

Przygotowanie:

1. Polędwicę wołową (lub inne mięso) czyszczę z włókien i siekam drobno dużym nożem (tzw. nożem szefa kuchni).
2. Do mięsa dodaje żółtko (jajko należy wcześniej sparzyć wrzącą wodą), oliwę z oliwek i cebulkę, siekane kapary oraz suszone pomidory. Opcjonalnie możemy dodać posiekanego ogórka.

SMACZNEGO!!!

2 komentarze:

Marcin pisze...

nigdy nie próbowałem tatara, ostatnio widziałem na masterchefie i wzięła mnie ochota.
Przepis, który widziałem jest z dymką i jajkiem w koszulce

Kuchnia - moja pasja pisze...

Tatar musi być z surowym żółtkiem, z jajkiem w koszulce to już nie to samo z uwagi na ścięte białko. Ale nic mnie już nie zdziwi w dzisiejszej kuchni - ogórki z miodem, lody z octem (balsamicznym) albo też lody z bazylii...