piątek, 10 sierpnia 2012

Salceson z kurkami




Długo zbierałem się do zrobienia tego "wynalazku", a to nie było dość grzybów, a to jak zwykle w domu - mało czasu. Ale nadeszła ta właściwa chwila. Dziś wracając z grzybobrania z kosze pełnym dorodnych kurek zdecydowałem się na tą wywodzącą się z Litwy przekąskę.

Składniki:

1 kg grzybów (w tym przypadku same kurki)
5 jajek ugotowanych na twardo
3 jajka surowe
1 duża cebula
1/2 pęczka dymki
2 łyżki oliwy
sol, pieprz

Przygotowanie:
1. Oczyszczone i umyte grzyby gotowałem około 5 minut w osolonej wodzie.

2. Grzyby po odsączeniu i ostudzeniu wymieszałem z 5 pokrojonymi w drobną kostkę jajkami ugotowanymi na twardo. Do masy dodałem uduszoną drobno pokrojoną na oliwie cebulą, dodałem sol i pieprz do smaku oraz drobno posiekaną dymkę.

3. Z kilu arkuszy foli spożywczej uformowałem duży prostokąt, wyłożyłem masę grzybową a następnie zwinąłem formując w "baton".

4. Salceson gotowałem w kąpieli wodnej na wolnym ogniu przez 45 minut.

5. Salceson po ugotowaniu na noc  obciążyłem deseczką w celu jego uformowania (a przynajmniej na 4-5 godzin).

 6. Po wystudzeniu, salceson kroję w grube plastry i podałem z kwaśną śmietaną.


SMACZNEGO!!!


1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Próbowalam pychota polecam