sobota, 29 grudnia 2012

Florentynki z ziarnami i gorzką czekoladą


 Dziś pora na  

Florentynki z ziarnami i gorzką czekoladą


składniki:
do swoich florentynek użyłem:
2 białka jaja kurzego
3/4 szklanki cukry pudry
150 gr ziarna słonecznika
100 gr siekanych orzechów (laskowe i migdały)
100 gr ziarna sezamu
100 gr gorzkiej czekolady
50 gr suszonych moreli

Wykonanie:
Piekarnik rozgrzałem do 150 stopni.

Czekoladę oraz suszone morele drobno posiekałem. Orzechy, ziarno słonecznika oraz ziarno sezamu uprażyłem na suchej patelni (każdy ze składników oddzielnie) na złoty kolor.
 
Białko wymieszałem z cukrem pudrem, a następnie z pozostałymi składnikami.

Blachę wyłożyłem papierem do pieczenia i lekko go nasmarowałem oliwą.
Na papier nakładam po 1 łyżce masy, a następnie pomagając sobie widelcem lub drugą łyżką  formowałem okrągłe cienkie placuszki. Ciasteczka należy formować jak najcieniej i bez dziur.

Piekę ciasteczka 10-20 minut, do czasu aż Florentynki będą ciemno miodowe na brzegach i jasno miodowe na środku. Ciasteczka trzeba bardzo uważnie obserwować i pilnować w czasie pieczenia bo bardzo szybko mogą się spalić.
 Czas pieczenia zależy od grubości i wielkości ciasteczek oraz stopnia nagrzania piekarnika.

Po wyjęciu z piekarnika ciastka pozostawiam na blaszce do całkowitego wystudzenia i wysuszenia. Najlepsze są one następnego dnia lub nawet po kilku. 

 Z podanej porcji otrzymałem około 40 ciastek.

SMACZNEGO!









Brak komentarzy: